TENTU ANDA TIDAK PERCAYA APA YANG PAKCIK NI DAPAT DENGAN MENIAGA CENDOL

TENTU ANDA TIDAK PERCAYA APA YANG PAKCIK NI DAPAT DENGAN MENIAGA CENDOL. Perumpamaan ada menyebut ulat dalam batu pun ada rezekinya inikan kita di bumi Allah yang luas. Tapi perumpamaan macam tu bukanlah nak suruh kita bermalas malasan sebab rezeki Allah ada di mana mana. Memang rezeki Allah ni boleh dapat dari pelbagai sumber. Orang merompak pun ada bahagian rezeki dia walau rezeki yang tak berkat & halal apatah lagi orang bekerja. Kerja tak semestinya bidang2 profesional je boleh berjaya.Apapun kerja kalau kita bersungguh ada bahagian rezeki setimpal yang Allah janjikan.


Macam tu jugak dengan kisah benar seorang peniaga cendol ni... Kita kalau sebut meniaga cendol cuma terbayang.. alah cendol je. bersepah orang menjaja tepi jalan. Berapa sen sangat boleh dapat. Jangan pandang rendah pada peniaga cendol sebelum korang tengok kisah pakcik ni. Serius korang takkan sangka apa dia boleh dapat & buat dengan hanya meniaga cendol. Nak tau kisahnya meh tengok kat sini >> Kisah Mr Cendol Yang Anda tidak pernah tahu <<

Moral of the story..  Sesiapa sahaja boleh berjaya walau hanya bekerja dari bidang yang tak perlukan segulung Ijazah,PHD,master bagai.. Sijil belum tentu menjanjikan kejayaan dalam hidup kita tapi Usaha adalah salah satu kunci kejayaan. Usahalah apa yang kita mampu mengikut kebolehan & kemahiran yang kita ada untuk berjaya.. Insya Allah.. Man Jadda wa Jadda.. siapa berusaha pasti berjaya.
Share this article :
+
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "TENTU ANDA TIDAK PERCAYA APA YANG PAKCIK NI DAPAT DENGAN MENIAGA CENDOL"

Terima Kasih Sudi Komen Di Sini
 
Template By. Kunci Dunia Designed by sensasi2020
Back To Top